Servis podomácku složeného PC s vyzvednutím u zákazníka

Požadavek na úpravu/opravu podomácku složeného PC s vyzvednutím u zákazníka. Včetně upgradu SSD disku pro vyšší kapacitu a upgrade na 32 GB RAM kvůli téměř maximálnímu vytížení v některých herních titulech. Už na první pohled bylo jasné, že bude potřeba provést kompletní demontáž kvůli špatně osazenému I/O shieldu základní desky a také kvůli novému provedené kabeláže.

🔥 Zjištěné nedostatky:

  • I/O shield neumožňoval připojení ethernet kabelu ani USB 3.2
  • špatně osazený ventilátor na chladiči, kde oba foukali proti sobě do středu žebrování a tím akumulovalo teplo namísto jeho odsávání
  • díky špatně instalovanému ventilátoru teploty na CPU v zátěži kolem 100°C
  • přední ventilátor nezobrazoval správně LED osvětlení dle přednastavení
  • ulomený držák SATA kabelu na instalovaném SSD Kingston

🔧 Provedené opravy:

  • demontáž a opětovná montáž všech komponent
  • použití teplovodivé pasty Thermal Grizzly Kryonaut na CPU
  • správná montáž ventilátoru na chladiči CPU
  • úprava intake/outake ventilátorů na vrchní části case
  • výměna vadného ventilátoru za nový správně zobrazující podbarvení
  • vyvázání kabeláže
  • rozšíření stávajících 16 GB RAM na 32 GB RAM
  • instalace nového NVMe SSD Samsung 980 500 GB
  • aktualizace a nastavení BIOS
  • nastavení vlastní křivky ventilátorů pro tichý chod a současně dostačující teploty komponent
  • instalace OS Windows 10 včetně aktualizace všech ovladačů a základního nastavení
  • otestování CPU, GPU, RAM

Výsledek práce můžete vidět na fotografiích včetně snížení teploty CPU v zátěži o 16° ale v kompletně tichém prostředí. Předání a zapojení grafické karty proběhlo u zákazníka z důvodu možného poškození nebo vytržení velmi těžké grafické karty (RTX 3070Ti). Převoz tedy probíhal vždy s demontovanou grafickou kartou.

P.S.: hlavním problémem, který vedl zákazníka k servisu PC byly grafické artefakty a pruhy přes monitor, které byly při převzetí PC u zákazníka jasně viditelné. Při servisu se však závada neprojevila i při několikahodinovém testování. Problém se u zákazníka objevuje i nyní v menší míře ale je zřejmě závislý na rušení monitoru/kabeláže externími vlivy.